Jubileumconcert 80 jaar BKK: 2019

Ter gelegenheid van ons 80-jarig bestaan gaven we een jubileumconcert, met een gevarieerd programma, geheel in de traditie van het BKK. De Brabantse componist Daan Manneke werd in 2019 ook 80. We hebben vaak werk van hem uitgevoerd, ook speciaal voor ons gecomponeerd werk. We wilden onze verjaardag graag met Manneke vieren en zongen twee werken van hem: Les cieux racontent la gloire de Dieu en het Psalmenrequiem, dat laatste met harpbegeleiding door Astrid Haring.
Daarnaast Six Chansons van Paul Hindemith, Symn to St Cecilia van Benjamin Britten, Seven partsongs van Gerald Finzi en arrangementen van de Beatles’ songs Blackbird + Here, there and everywhere.

Daan Manneke was bij het concert aanwezig, samen met oud-dirigent Reinier Wakelkamp.

Reinier Wakelkamp & Daan Manneke
  • Daan Manneke – Pseaume XIX