Echo van Licht


Adventsconcert

In samenwerking met saxofonist Hannah Koob en organist Pim Schipper voeren we stukken uit die passen bij de adventsperiode. In deze tijd kijken we uit naar kerst, naar het Licht dat komt. Die beweging herhaalt zich al eeuwenlang. Steeds opnieuw klinkt hetzelfde verlangen, als een echo die blijft weerklinken door de tijd.

Het hoofdwerk is de Son of God Mass van James Whitbourn (1963). De liturgische delen (het ordinarium van de mis) zijn geschreven voor koor en orgel. Whitbourn heeft verbindende meditatieve delen toegevoegd die het verloop van de liturgie weergeven en fragmenten daaruit citeren. Deze delen zijn geschreven voor sopraansaxofoon (die een improvisatorisch karakter heeft).

Daarnaast zingen we onder andere: Gabrieli, Kodály, Rheinberger, Rutter en Palestrina. Alle stukken hebben de relatie met het echoënde Licht en licht, figuurlijk en letterlijk.

21 november, 20.00 uur, De Schakel, Wijchen
22 november, 16.00 uur, Grote Kerk, Den Bosch

Op 21 november kun je voor aanvang van het concert de gelijknamige tentoonstelling van koorlid Rinske van Dijk bezoeken.


Leuke herinnering aan Across the Water op 19 april in De Grote Kerk!