Venite, Gaudete! – Kerstconcerten 2022

Het Kerstconcert in 2022 was er een met een mengeling van vertrouwde stukken en geheel nieuwe werken. Herkenning en verrassing. Traditionele carols als Ding dong, merrily on high en Once in royal David’s city werden afgewisseld met werken van hedendaagse componisten als James MacMillan, Judith Weir en Adrian Peacock. We zongen ook opnieuw een stuk van Arjan van Baest, Puer natus est nobis uit 2010. Veel a capella en ook enkele stukken begeleid door orgel.

Op zondag 18 december was er een uitvoering in de Grote Kerk in Den Bosch.
Bij dit concert begeleidde de fantastische organist Geerten Liefting ons. Hij had zelfs speciaal voor het Brabants Kamerkoor een stuk geschreven: There is a rose, een wereldpremière dus.

Op 11 december gaven we dit concert in de crypte van de Geertruidskerk in Geertruidenberg. Daar begeleidde dirigent Rienk Bakker ons op de piano.